Catwomen - Reisverslag uit Villa Tunari, Bolivia van Monique Vlugt - WaarBenJij.nu Catwomen - Reisverslag uit Villa Tunari, Bolivia van Monique Vlugt - WaarBenJij.nu

Catwomen

Door: Brigitta

Blijf op de hoogte en volg Monique

29 Juni 2013 | Bolivia, Villa Tunari

Onze laatste werkweek is aangebroken, na 29 dgn onafgebroken werken, kijken wij er naar uit om verder te reizen.

De afgelopen week hebben wij heel veel regen gehad, waardoor het werken lastig werd. Als ik voor mijzelf spreek heb ik heel wat afgevloekt in de jungle als ik weer eens een prachtige sliding maakte. Bomen heb ik ook geknuffeld, want deze hebben menig keer mijn val gebroken. Helaas ook dagen gehad met zoveel regen dat ik Gato mijn kat niet heb kunnen laten lopen. Of eerder terug heb moeten brengen naar zijn kooi.
De band die je opbouwd met Gato, wordt steeds intenser. En hij laat steeds meer toe. Soms met gegrom en soms met gespin. Af en toe een hap naar je maar altijd speels bedoeld. Soms verstop ik me achter de bosjes, en laat hem dan schrikken.Het is best grappig als een poema achter je aanrent, zij het dan speels.
Met goed weer loop ik van 9.00 tot 16.00 met hem waarvan hij er 3.30 loopt. Da´s best pittig, ben helemaal afgestoffeerd als ik thuiskom. Na 22.00 sávonds wordt het dan ook niets meer met Mo en mij.

Het fijne van de hele dag in de jungle bezig te zijn ais dat ik vele dieren tegenkom op mijn pad. De spidermonkeys zijn geweldig, en heel knuffelachtig. Soms op mijn hoofd of nek, of gewoon liggen slapen op mijn schoot. Doordat er niet genoeg eten is in deze jungle voor alle apen worden deze bijgevoederd, waardoor ze gewend zijn geraakt aan mensen. De squirl monkeys en capucin monkeys. Wilde papegaaien in vele kleuren en maten. Roofvogels, vogels in de meest waanzinnige kleuren. Balu, de beer die hier leeft. En de ocelot Millie.
Het maakt dat ik mij dankbaar voel dat ik dit mag meemaken.

Monique heeft een aanvaring gehad met een bamboetak. Althans met een doorn ervan. Nooit geweten dat deze doornen hebben. Het resultaat een hele dikke vinger, een doktersbezoek en 75mg diclofinac( ja je leest het goed, in Nl kom je ervan met 5mg) en een heel regiment aan antibiotica. Ze kan gelukkig weer knuffelen met haar geliefde Coatis.

De hele groep vrijwilligers zijn inmiddels ververst, en kunnen onze kinderen zijn. De gemiddelde leeftijdgrens ligt tussen de 18 en 25. Wel heel leuk om te zien wat hun beweegredenen zijn om te kiezen voor dit werk. Stuk voor stuk leuke mensen, en de band is met sommige hecht.

Monique zal in een komende blog nog haar ervaringen met jullie delen. Alle lezers alvast bedankt voor het leuke commentaar en uiteraard het lezen. Foto´s staan openbaar geplaatst op onze beide FB, krijg hier niet echt wat geupload.

Buenos noches xxx

  • 29 Juni 2013 - 11:19

    Anoushka:

    Lieve twee heldinnen,

    Nou, het regent hier ook nog veel, hoor. Regen, kou, panty-weer. Geniet nog een paar dagen van jullie avonturen en knuffel de beesten goed. Zal best moeilijk zijn om afscheid te nemen. Doe voorzichtig.

    Dikke plakzoen,

    Anoushka

  • 29 Juni 2013 - 12:23

    Maureen:

    We zullen de verhalen over de dieren missen. Wat een bijzondere ervaring moet het zijn geweest. Maar ik kijk wel weer uit naar de verhalen over andere steden en landen.
    Sterkte bij het afscheid en blijf goed op elkaar passen.
    Liefs,
    Maureen

  • 30 Juni 2013 - 00:00

    Alida Batelaan:

    Jij hebt wel mazzel he monique.. dan weer een aanval van een ocelot en dan kom je weer een bamboetak tegen pffff ;) Over een week ga ik waarschijnlijk iets minder reageren omdat ik dan zelf op pad ga.. ;) Ik zet nog een link van m'n site op FB als tie klaar is... Geniet beide nog ff van de diertjes en weer veel plezier de komende tijd!

  • 02 Juli 2013 - 19:52

    Eric:

    Was het nu 29 dagen werken of 29 dagen vakantie :) Als ik het zo lees toch uiteindelijk het laatste Jammer dat het dan weer bijna voorbij is. Maar geniet van de volgende fase van jullie werkvakantie Groetjes Eric

  • 03 Juli 2013 - 09:19

    Agnetha:

    Wat bijzonder zeg al die verschillende dieren en dan die aapjes zo tam. Geweldig. En jeetje Nique...heb jij weer!! Blijf je de rest van je verblijf heel??! ;) Maar zo te horen ben je de komende wkn nog onder invloed van haha..met die 75mg. Alvast heel veel plezier in jullie laatste 4 weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 2880
Totaal aantal bezoekers 29820

Voorgaande reizen:

03 Mei 2013 - 02 Augustus 2013

Mijn eerste backpack reis

Landen bezocht: